15 Şubat 2021 Pazartesi

Sosyal Medya Okuryazarlığı Atölyesini Gerçekleştirdik

 


Tüm Okullarımızın öğrencileri ve öğretmenleri ile şiirimizi atölye tarzında değerlendirdik....
e-Twinning DeğerEleştiriyorum Projesi üyesi öğretmenleri ve sevgili öğrencileri 15.02.2021 tarihinde çevrimiçi atölyede bir araya geldiler. Gerçekleştirilen çevrimiçi atölyede her kıtasını bir okulun yazdığı 10 kıtalık "Sosyal Medya Okuryazarlığı" temalı şiir değerlendirildi. Gerçekleştirilen çevrimiçi atölyeye 60 kişi katılım sağladı. "Sosyal Medya Okuryazarlığı" atölyesinde şu fikirler önplana çıktı:
Sosyal medyada karşılaştığımız içeriklerin (resim, video, yazı vb.) ;

---bilgi kaynağına ulaşılması gerektiği,
-doğruluğun sorgulanması gerektiği,
-kişisel verilerimizi ve özel hayatımızı açığa vurmamamız gerektiği,
-sosyal medyanın olumlu yanlarının olabildiği gibi olumsuz yanlarının da olabileceği,
-algılarımızın sosyal medya üzerindeki reklamlarla etkilenebileceği için reklamlarda verilen içeriğin araştırılması gerektiği,
-5 N 1K sosrularının (Ne, nerede, nasıl, niçin, neden ve kim) sosyal medyayı kullanırken rehberimiz olması gerektiği,
-sosyal medyanın bir orman gibi olduğu ve içerisinde vahşi hayvanlar, zehirli bitkiler olabileceği gibi faydalı bitkilerin de olabileceği,
-sosyal medyayı tüketmeden ve tükenmeden bağımlı olmadan kullanmamız gerektiği,
gibi konular konuşuldu.
Çok verimli bir atölye olduğu düşünüldü. İlerleyen günlerde okuma metinleri üzerinden "Eleştirel Okuma Atölyeleri" yapılması planlandı.
Ayrıca yazılan şiirin seslendirilmesi ve "Bilinçli Okuryazarlık" temalı bir okuma metnini birlikte yazma kararı alındı.
Bizi izlemeye devam edin.....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

PROJE SONU İŞBİRLİĞİNE DAYALI KİTAPÇIĞIMIZ

  DeğerEleştiriyorum e-Twinning Projesi'nde sona gelindi. Öğrencilerimizin sosyal medya başta olmak üzere medya ve çevrimiçi ortamlarda ...